تبلیغات
مهرپژوه - اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای چهارتا از دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای چهارتا از دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را برطرف نمایم؟

شنبه 6 آبان 1396
19:51
مهر پژوه


اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای چهارتا از دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را برطرف نمایم؟


اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی چگونه توانستم مشکل توالی دیداری در درس املای چهارتا از دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را برطرف نمایم؟بافرمت ورد وقابل ویرایش در۴۸صفحه

در این فایل اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی تمامی نکات مربوط به اقدام پژوهی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار میگیرد.

قسمتی ازین مجموعه

گردآوری شواهد یک

جهت تبیین دقیق مسئله نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر می باشد که می بایست به طریق علمی و با رعایت ویژگیهای جمع آوری اطلاعات اقدام نمود. بنابراین با توجه به ماهیت مسئله لازم بود از روش های مختلف جمع آوری اطلاعات استفاده شود که روش های بکار گرفته شده در این پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسی اسناد و مدارک

د) مطالعه ی کتابخانه ای

هـ) استفاده از نظرات همکاران

اقدامات راه حل های پیشنهادی:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهکارهای پیشنهادی اقدامات زیر را جهت رفع مشکل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزایش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئولیت به ۴ دانش آموز ضعیف

– از بین بردن موقعیت های استرس زا برای ۴ دانش آموز ضعیف  در مدرسه

– ۴ دانش آموز ضعیف را در گروهی قرار داده که راحت ترین موقعیت را داشته باشد.و…

–  دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزیی با هم اختلاف دارند به ۴ دانش آموز ضعیف  نشان داده و از وی خواسته شود تا تفاوت های بین دو تصویر را پیدا کند.

-کارت های مقوایی را گرفته روی هر کدام یک کلمه نوشته که حرف یا نقطه و یا دندانه کم یا اضافی داشته باشد و ۴ دانش آموز ضعیف نقص آن را پیدا کند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که کاغذ باطله یا کاغذ روزنامه را با دست هایش مچاله کند.

ـ کاغذهای باطله را قیچی کند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

انواع تمرینات برای ادراک دیداری، حافظه دیداری، تمیز دیداری، توالی دیداری

۱-  بازی رایانه‌ای کارت‌های پومین (دو تایی‌ها).

۲- بازی رایانه‌ای نقطه و خط.

۳- بازی رایانه‌ای پازل. (گذاشتن اشکال هندسی در جای خود).

۴-  بازی رایانه‌ای استفاده از میوه‌ها در جای خود.

۵- فرم فراستیک (یافتن تصویر در زمینه).

۶- چند تصویر به کودک داده شود و درباره‌ی آن‌ها سؤالاتی کرده شود.

۷- چند کارت کلمه یا تصویر و… روی میز گذاشته شود و آن‌ها را به همان ترتیب قرار دهد.

۸- پیدا کردن یک حرف در میان چند کلمه و یا  پیدا کردن یک کلمه در میان  کلمات.

۹- جمله‌سازی با استفاده از کلمات در هم ریخته.

۱۰-  استفاده از کارت‌های تصویری:نگاه توسط کودک، محفی توسط مربی و گفتن نام تصویر

۱۱- استفاده از تصاویر پنهان.

۱۲- پیدا کرن اختلافات در دو تصویر.

تمرین برای تقویت حافظه ـتمیز و اکمال و توالی دیداری ـ هماهنگی چشم و دست

برای  تقویت عضلات کوچک و بزرگ

۱ـ دادن خمیر بازی یا  گل رس (ساختن خمیر ۱ پیمانه ـنمک ۴ پیمانه ـآرد ـروغن  ـآب به اندازه کافی )

۲ ـ مچاله کردن کاغذ باطله با دستی که می نویسد

۳ ـ قیچی کردن کاغذ باطله

۴ ـ باز و بسته کردن زیپ لباس

۵ ـ انگشت دست را با فرمان  حرکت دادن

۶ ـ روی زمین با یک چوب شکل کشیدن

۷ ـ باز و بسته کردن قفل و پیچ و مهره

۸ ـ عکس نقطه چین را وصل کند

۹ ـ نقاشی با انگشت رنگی

۱۰ ـ دو نوار کاغذی چسبانده و بخواهیم وسط ان را بنویسد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی  وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • موضوع درمورد   توالی دیداری
  • چکیده درمورد  توالی دیداری
  • مقدمه درمورد  توالی دیداری
  • بیان مسئله درمورد  توالی دیداری
  • توصیف وضعیت موجود
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) درمورد   توالی دیداری
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها درمورد   توالی دیداری
  • انتخاب راه جدید موقتی درمورد   توالی دیداری
  • اجرای طرح جدید و نظارت بر آن درمورد   توالی دیداری
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) درمورد  توالی دیداری
  • ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن درمورد   توالی دیداری
  • تجدید نظر و دادن گزارش نهایی یا اطلاع رسانی درمورد  توالی دیداری
  • نتیجه گیری درمورد  توالی دیداری
  • پیشنهادات
  • منابع و ماخذ


دریافت فایل اقدام پژوهی معلم املا ششم ابتدایی که بلافاصله پس از پرداخت و خرید این محصول از فروشگاه ما به راحتی قابل دریافت میباشد.برای خرید این محصول بر روی تصویر خرید و دانلود محصول کلیک کنید.



"قیمت این محصول فقط 2500 تومان"



دانلود اقدام پژوهی آموزگارمقطع دوم دبستان چگونه توانستم مشکلات املا نویسی دانش آموز م علی را با روش های نوین آموزشی برطرف نمایم؟



آمار وبلاگ

آخرین بروز رسانی :

دیگر امکانات

تماس با پشتیبانی

آخرین مطالب

نویسندگان

دوستان و فرهنگیان عزیز تمامی فایل های مهر پژوه
دارای پشتیبانی 24 ساعته هستند و شما عزیزان با
کلیک بر روی دکمه پشتیبانی بالای صفحه میتوانید با
ادمین مهرپژوه در تماس باشید.
با تشکر.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهرپژوه است. || وبلاگ تخصصی علمی پژوهشیمهرپژوه